tänker över mina hyss

ligger i min säng och filosoferar lite.. Karma! det är vad jag tror på! fast inte att jag föds till någe bättre i mitt nästa liv om jag sköter mina kort rätt nu, utan att om jag är en fin och bra människa här och nu, så förtjänar jag ett bra liv, här och nu.
 
jag kan väl inte tycka att jag varit en allt för hemsk människa under mina levnadsår, men klart, jag har också mina fel och brister.. men borde jag inte ha betalt av dom nu? varför hela tiden denna struggle? varför denna otur? när är det min tur att få känna lite harmoni och sinnesro?
 
andra önskar sig en ny bil, pengar på kontot, förhållande, familj.. jag önskar mig sinnesro. att få släppa det förflutna som spökar inom mig.. besvikelse, ilska, sorg, rädsla, hat.
 
jag kom på en sak till jag önskar mig.. att få känna mig avslappnad. lugn och tillfreds.
 
dethär var kvällstankar när dom är som bäst!
för övrigt så mår jag bra! förutom en sträckt muskel i ryggen! kanske därför jag är lite whinig av mig :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0