lördag morgon

det vart visst inte bara en lugn middag igår.. vart rätt sent också. har sovit bara några timmar, tillslut tvingade jag upp mig själv för att äta frulle, för att strax dra ut och springa! så jävla hardkår är jag! tänkte att jag kunde tidsfördriva lite här medans allt smälts i kaggen så att jag inte får håll eller kräks sen ;]

sitter och lyssnar på awolnation - sail, och kom och tänka på att jag inte uppdaterat er om adhd-utredningen.. jag vet inte riktigt om jag ska le och vara glad eller sätta mig och gråta. jag uppfyller många kriterier för adhd, men jag verkar må för bra, därför vill de inte sätta en diagnos. verkar helt sinnessjukt. men aja, vad vet jag, jag är inte hjärnskrynklare. varför de inte vill sätta en diagnos är för att isåfall är ju jag berättigad piller, och jag förstår dom, de måste ju ha en gräns. finns nog många som utnyttjar systemet. men efter att jag fick domen så frågade jag psykologen; hur gör jag nu då? med uppmärksamhetssvårigheterna och rastlösheten osv osv..? Då sa han att jag verkade vara så flexibel och påhittig att jag kommer säkert på nya omvägar att ta, nya sätt att ta till hjälp. lätt som en plätt fick han det att låta som, men han borde väl fan veta hur mycket kraft det tar ifrån en!

det är skönt att veta vad det är med mig, att jag har en mildare form utav adhd. men det är jävligt tröttsamt att när man ber om hjälp så får man ingen ordentlig hjälp. psykologen erkände själv att han tyckte att systemet var stört; ska man få hjälp, så måste man i stortsett må så dåilgt att man slajzar upp handlederna, sa han. det var ju inte så att jag gick på den där utredningen för att jag tyckte att det var kul. men jag får helt enkelt stå ut.. skämmas över att jag inte kan hålla fokus på saker och ting, skämmas över att jag lätt tappar koncentrationen. inse att myrkrypet som ibland nästan kan göra ont i kroppen, alltid kommer att finnas där. och det där humöret... oftast är jag ju glad, men när det väl slår om så gåre fort. jag får helt enkelt acceptera mig själv.

nu orkar jag inte skriva mer, dags för springiluringsrundan!


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är bäst ändå! :)

2012-03-04 @ 20:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0