en fet klapp på axeln till mig själv!

jag tror det är lite så, att när man är tvåbarnsmorsa, som typ.. sarah.. och är uppe med tuppen varje morgon så är ju klockan 9 på morgonen typ... eftermiddag för henne. hon ringde min mobil varm imorse, och jag klickade. tills jag fick nog och svarade och undrade om jorden var på väg att gå under. sarah var jätteivrig och undrade om inte jag kunde komma över och ta ungarna så att hon och karln kunde träna tillsammans.

efter lite morr och fräs ifrån mig så är jag ju självklart världens bästa vän och kravlar mig upp ur sängen och åker dit. men det är ju så jävla värt det när sarah och tony sen kommer hem med breda leenden och lite ny energi, efter att fått haft lite kvalitetstid med varann!

sen åkte jag hem och bokade upp tvättis i 6 timmar, nu jävlar tänkte jag! nu skulle jag banne mig tvätta mina nerkladdade gardiner som en 2åring lekte tarzan i efter att jag bjussat på chokladkakor för nån månad sen. och när jag endå höll på så tog jag soffkuddsöverdragen, filtar, mina egna kläder, ja allt jag kunde hitta som gick bra ihop med en tvättmaskin.

sen städade jag som fan här i vardagsrummet! alltså verkligen som fa-an! slet fram soffan och wooh.. den ytan hade inte sett en dammsugare sen jag flyttade in iallafall :D nu är allting fonky fresh! sniff sniff, mmmm...

sen vart det ett varv runt karlslundsspåret med diva (eller frida, som jag döpt om henne till) så nu är både hon och jag helt utslagna! nu borde dippen vara klar i kylskåpet, så nu gosar vi ner oss i soffan och äter chirre :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0