say hello to...

Buddy! :D



Aa, den här lilla snutten bor nu hos oss! En fin, gosig, mysig, glad och helt underbar liten vovve som är cirka 2 år. Kommer ifrån Irland. Har troligen varit gatuhund.

Han ligger just nu här bredvid och snarkar för fullt! :D

Han är så fruktansvärt lättlärd! Vi lärde honom ligg på 2 minuter. Och igår var vi ute och lärde honom apport. Vilket han satte efter tredje kastet! ouff! ;)

Men för att inte försköna allt så finns det vissa negativa grejer. Och jag blir mest förbannad på jourhemmet som hade honom, som sa till mig när jag frågade 100 gånger om han nån gång visat aggressivitet, rädsla, nervositet m.m:
"han går jättebra ihop med andra hundar, och han hälsar lugnt och fint". -Icke.
"hans bur är hans trygghet" - Icke.
"katter funkar han bra med, han är väl som vilken hund som helst som tycker att de är roliga" - Icke.

Det där med andra hundar är jag jättebesviken över. Visst, jag fattar ju att de raser som han har i sig har ett speciellt psyke. Men så bra som de fick allt att låta, så känner jag mig lurad. Och det där med hans trygga bur.. han gick ju hus i helvete i den och tuggade mer eller mindre sönder stålgallret. Och katter.. har han nånsin sett en katt förut?

Sen var jag ju absolut helt införstådd med att klart att han inte kommer att vara helt felfri. Men ska man vara schysst emot en hund när man lämnar bort honom till någon annan, då måste man väll endå vara ärlig.

Jag känner mig inte allt för trygg med att lämna bort honom hos andra för hundpassning när jag och sebbe jobbar samtidigt. så detta känns lite som ett problem... tyvärr. synd på en sån jädrans fin hund! A och O för mig är ju att min hund går bra ihop med människor och djur, speciellt andra hundar. att han tror att dammsugaren är en drake och att skor är roliga att ha i munnen, det är värdsliga små ting som går att träna bort på 5 sek.

nåväl, vi får se hur det blir. jag försöker iallafall att vara mogen nog och ta mitt förnuft till fånga, för om det inte känns helt 100 för mig, så funkar det inte. tyvärr. det skär i hjärtat att kanske ge honom ett annat hem, men det är för hans eget bästa. men! en hund glömmer och går vidare, det är vi människor som daltar och har oss... så hur det än blir, så kommer jag ge honom allt! kärlek och tillgodose hans behov. för det är han värd! lilla snutten.. :)

Idag äre cp-varmt och soligt ute! Och jag har prutt-ont i ryggen :'( Så vi får se vad vi hittar på för spännande idag! Ska iallafall över till Jove och de andra lirarna som ska ha lite avskedspartaj för Friday som lämnar oss för Spanien. Och så ska alla få träffa min lilla snutt :D

Men min ryyyygg, aj aj aj... grinfärdig. tigerbalsam och ipren! det är grejer det! ska ta och hoppa ifrån balkongen nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0