göteborg och födelsedag

helgen i göteborg var helt jävla ap-bra! vi var på universeum, lisebergs julmarknad, shoppade i nordstan och flamsade runt! kunde nog inte bli så mycket bättre, var så skönt att komma ifrån lite också! vi tog ju en massa bilder, men min dator är kaputt. så bilder får ni nog se en annan dag!

och på tal om kaputt dator, så fyllde jag år igår. fick pengar så att jag kan köpa mig en ny jävel! har väl inte haft en fungerande dator på typ, 2 månader. sjukt att man kan känna sig så... handikappad. fast jag har inte direkt haft abstinens. men bara grejen att ha en dator, kunna sätta sig där och tidsfördriva när man har tråkigt... vad gjorde man förr i tiden? stickade raggsockor?

aa precis, blev 24 år igår. eller var det 23? hmm.. det är jag som är tjejen med koll! ;] sen är det ju så att när jag fyller år, så har inte jag något val. det är tradition att alla ska komma hem till mig och hänga och äta gott. jag har nått år försökt bryta denna tradition men då har jag blivit mordhotad istället.

så igår efter att jag gett mig själv en välförtjänt sovmorgon så pallrade jag mig upp och började med att städa av lite där hemma. duschade och stylade mig. drog till ikea och handlade 300 ljus, sen till willys och handlade massa gott. sen hem och bakade dubbel satts av mina omtalade muffins som alla tjatade om. sen styrde jag fläskfilé och klyftpotatis, jag & sebbe hann svälja sista tuggan och så plingade det på dörren.

en efter en kom dom, hade en hel hög med polare där hemma, plus mamsi & papsi såklart! av muffinsarna fanns det inte en endaste liten smula kvar, och knappt av allt annat heller. men som jag sa; ingen åker härifrån försän man är riktigt rund & go! :] tack alla för en jättefin födelsedag!

har skrivit rätt mycket nu, anledningen till att jag egentligen satte mig framför datorn var för att kolla min bank. skjuter väl upp det antar jag! har varit snålt om jobb på sistånde, och då får jag ont i magen. ska i varje fall jobba exakt hela julen, och nyår. så det är väl en liten tröst.. men såhär är det alltid innan jul, snålt med jobb. de ordinarie går ju till jobbet trotts att de har ont i lilltån, för de måste ju ha pengar till allt julstök.

nä, nu får jag ta tjuren vid hornen! för sen måste jag iväg och handla tomteluva som jag ska ha på mig på jobbet på julafton! och sen ska ellybelly komma och styra till mitt hår, i utbyte av att vi ska kriga lite :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0