facebookirritation :)

sysselsätter mig väl här så länge då, väntar på att tidsoptimisten hanna ska sluta jobbet. frågade henne förut när hon slutar? -halv 7 typ.. -öh okej, hur ska vi hinna varva marieberg? -ja men varå, dom stänger ju 8. suck på na'.. men det är la bara att hålla skenet uppe, för imorgon draaar vi! :D

det här med tidsfördriv.. facebook är ju ett bra sådant. men, nu måste jag bara få spy ur mig en hel krönika om att jag börjar nästan bara bli irriterad när jag hoppar in där nu för tiden. på folk. alla dessa statusuppdateringar. och då menar jag fiskandet. efter empati, sympati, svartsjuka, avundsjuka, "kollapåmigjagärbästförjagharstädatidag". det är la klart att en annan också vill peta in en schysst statusuppdatering ibland som får folk att kanske tappa hakan, flina, skratta, bli fundersam eller kanske rent av bli lite sotis. MEN, att sitta så varje dag. v.a.r.j.e. d.a.g.! huua..

som exempel, så tror jag inte folk är så värst intresserade av vad andra äter till middag. om det är för att spexa att man äter gourmet, vettefan. felix frysta klyftpotatis, kan vem som helst göra, bara in med dom i ugnen så fixar sig resten av sig självt. jag blir inte ett dugg imponerad! kom igen näru lägger upp en video hur du slajzar grönsaker kors och tvärs i superspeed, DÅ blir jag impad!

och en nästan ännu värre (läs pinsamare) uppdatering, är när folk sitter och berättar om vad deras pojk-/flickvän gör. t.ex: nu är min pojkvän på jobbet och kommer hem ikväll kl. 8, då ska han kolla på fotbollen och blablabla... Vill jag veta vad din pojkvän gör, så blir jag vän med honom på fb, eller aa, ringer honom helt enkelt.

eller dom som uppdaterar precis allt dom gör. nu vaknade jag! nu har jag gjort iordning mig! nu har jag ätit frukost! nu ligger jag i soffan! nu kollar jag tv!.. osv. jag vet inte, vad är det man vill ha bekräftat? nånting om nånting som har nånting med en vanlig medelsvenssons liv att göra? varför skriver ingen när den bajsar? vi alla gör det ju.. äre för att det inte är särskillt glammigt?

som allt det här med mys. fredagsmys, soffmys, mys mys mys. jag bävar lite nu inför hösten, när alla blir så äckligt mysiga av sig. med mysipysiga myskvällar med mysiga ljus och mysbrallorna på. uääk. javisst, det kan väl vara mysigt med lite tända ljus, ett bra tv-program och en hel påse chips, men vips, så sitter man där. jaha, det var detdet. chipspåsen uppäten, illamående och ångest. ena ljuset råkade vältas ut så det är stearin över hela bordet. och pojkvännen började snarka 5 minuter in på filmen, med handen på bollarna. och nämen titta där, en mycket väl använd strumpa hängandes i kristallkronan. men huvudsaken är ju att folk tror att jag åker rutschkana på regnbågen och hoppar runt på moln.

men det är roligt, på sätt och vis. som när jag för någon dag sen fick höra.. sanningen. om tjejen som sitter och skriver om sitt så fruktansvärt strålande liv. allting är så perfekt. aa, det var nästan så att jag själv gick på det! shiet den där bruden verkar ju leva världens mest lyckliga liv! hon har ju verkligen Allt man kan önska sig! varje dag får man skymta en uppdatering om hennes fantastiska liv. om hur underbart hon har det. nästan lite sådär äckligt bra! sen fick jag som sagt höra.. sanningen. fyfan säger jag bara. jag skulle inte vilja vara i hennes skor. nu skrattar jag bara åt hennes patetiska upptaderingar hon febrilt lägger upp för att få sitt liv att framstå som något alldeles extra.

alla är så beroende av vad andra tycker och tänker. så pass beroende att man till och med skapar en fantasivärld. men weikipeiki, det är väl inge kul? något jag tycker är kul, är när folk vågar bjuda på sig själva. när man faktiskt erkänner att man missade munnen och råkade mosa in bananen i ögat istället!

jag skulle kunna sitta och skriva punkt, efter punkt, efter punkt, efter punkt, efter punkt, efter punkt... men näe. kort och gott. det är ingen som egentligen är intresserad av vilket hårshampoo du använder, vilket färg det är på ditt barns bajs, att du ätit chilicorncarne idag, eller att du jobbat över 5 minuter..

nu lovar jag att det finns nån liten själ som efter att läst detta kommer att gå in på min fb-sida och granska mina uppdateringar för att ta mig på någon slags bar gärning. men hey! jag är inte heller helt felfri, men jag överdriver inte. Jag vet att folk inte är intresserade av vilken färg jag har på mina strumpor! :)

Kommentarer
Postat av: jovelina

HAHAHA! Majsan, där slog du höve på spiken :D

2011-09-09 @ 11:03:29
URL: http://jovelina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klockrent! ;D / Marre

2011-10-02 @ 13:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0