5 stjärnor utav 5 möjliga till mig själv!

guuuu va duktig jag varit! jobbat häcken av mig sen förra lördagen.. jobbat varje dag, inklusive 3 dubbelpass. hua! varit ledig idag, och borde egentligen ha kopplat av. men fan, jag kan inte koppla av. aldrig nånsin! äre inte det ena så äre det andra!

så idag har jag storstädat hela hemmet! nu äre skinande rent och faan vad gött det känns! man skulle t.o.m kunna slicka på toaletten om man så ville! sen har jag även tvättat. och en tanke slog mig när jag gick första vändan till tvättstugan, att det börjar tametusan alltid att regna när jag tvättar. komiskt, tycker jag :P
_____

jag och en nära vän till mig satt för någon dag sen och filosoferade över livet och vad det blivit av oss. när man ser tillbaka på det förflutna så gör man faktiskt det med ett leende, i varje fall jag.  känns som mycket skit och elände som varit börjar sakta men säkert försvinna ur min hjärna. så nu, det jag minns och ler emot är alla de roliga stunder man varit med om. allt galet man gjort. man levde för stunden och man levde helt enkelt livet!

men lever livet, det gör jag ju faktiskt idag med, fast på en annan nivå. även fast jag blivit en mycket lugnare människa som tar hand om mig själv och mitt egna liv nu för dagarna så funderar jag ibland på hur det egentligen gick till... kommer inte ihåg när jag drog tag i mig själv och valde att gå "rätt" väg. när man tänker efter på saker och ting så hade det kunnat sett riktigt illa ut idag.. om jag fortsatt i samma spår som jag gjorde då.

hursom, jag klagar inte på mitt förflutna ärligt talat. även fast man önskar att man många gånger borde gjort andra val.. men vad spelar det för roll idag? jag lever ju, och jag mår bra!
jag har gjort klart skolan och är utbildad undersköterska, jag har en fin lägenhet, jag har ett jobb som jag trivs jättebra med, jag har underbara vänner och en otroligt fin pojkvän!
_____

  

once upon a time...


Kommentarer
Postat av: Jonas

u go guuurl =)

2010-09-21 @ 19:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0